Iud mirena

همانگونه که مشاهده مینمایید آی یو دی ها از جمله آی یو دی میرنا از جمله تاثیرگذارترین وسایل در امر جلوگیری می باشند .کاندوم ها و دیافراگم ها و قرص ها از تاثیر کمتری در این امر برخوردار هستند .آی یو دی میرنا یک وسیله جلوگیری از بارداری است که ۵ سال در بدن قرار میگیرد و خیال شما را در این زمینه راحت مینماید .

تنها کافی است در هنگام استفاده از میرنا ماهانه محل قرار گیری صحیح این وسیله را چک نمایید که در جای خود قرار داشته باشد .میرنا میتواند یک تجربه ی خوشایند در زمینه ی جلوگیری برای شما باشد ولی قبل از اقدام حتما با پزشک متخصص خود مشورت نمایید .

ویژگی های ای یو دی میرنا IUD MIRENA

آیودی میرنا IUD MIRENA  تاثیر گذاری و ضریب اطمینان آن نسبت به سایر روش ها در حدود 99.3% است. برخلاف سایر کنترل کنندگان هورمونی ، آی یو دی میرنا تخمک گذاری را به طور کامل خنثی نمی کند. ماندگاری این آیودی در بدن 5 ساله می باشد. آی یو دی میرنا جریان خون قائدگی را تا 90 درصد کاهش می دهد. این وسیله برای اندومترپوز نیز مفید می باشد.

آشنایی با ایودی میرنا IUD MIRENA

آیودی میرنا IUD MIRENA یک وسیله جلوگیری از بارداری داخل رحمی می باشد که برای خانم هایی که زایمان داشته اند مناسب می باشد . آی یو دی میرنا از پلاستیک نرم و قابل انعطاف ساخته شده است .بکار بردن آی یو دی میرنا نیاز به عمل جراحی نداشته و توسط دکتر یا پرستار متخصص در طی چند دقیقه در مطب متخصص  کار گذاشته می شود .

خانم ها متفاوت هستند و تیز تجربه ی آن ها در مورد آی یو دی متفاوت است . ممکن است برخی از خانم ها هنگام جایگذاری آی یو دی میرنا دچار ناراحتی شوند ، گر چه این ناراحتی موقت و زودگذر است .اگر درد ناشی از آی یو دی تا چهار هفته به طول بینجامد ، به پزشک خود مراجعه نموده تا متخصص شرایط شما را چک نماید .

مکانیسم عملکرد آی یو دی میرنا :

آی یو دی هورمونی با ایجاد تغییراتی در اندومتر رحم ، از لانه گزینی جنین جلوگیری می کند . همچنین با غلیظ کردن ترشحات موکوس ی دهانه رحم مانع حرکت اسپرم به سمت رحم می شود. آی یو دی میرنا با عملکرد هورمونی در اندومتر رحم ، باعث کاهش خونریزی پریود می شود. پس از 5 سال و یا هر زمان که فرد تصمیم به بارداری داشته باشد ، IUD خارج می شود. همانند آی یو دی مسی ، اقدامات قبل از نصب آی یو دی ( پاپ اسمیر و سونوگرافی واژینال ) و مراقبت های بعد از نصب آی یو دی ، باید انجام شود.